Tuesday 12 March 2013

Perkeso Health Screening (HSP) /Saringan Kesihatan

front-page



The free health screening test for private sector workers above the age of 40, was announced by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak when tabling the 2013 Budget on Sept 28, last year. Most employers had distributed the vouchers to their staff by now. If you haven’t received one, best is to check with your employers.

For your info, the health screening is only eligible for SOCSO contributors who are above 40 years old. The screening is aimed at detecting non-communicable diseases like high blood pressure, diabetes, cancer and heart disease.

Vouchers

The first voucher is for standard screening which consists of physical examination, consultation, blood test, urine test and Pap smear (for women) and the second voucher is solely for mammogram screening.


Please refer to the next post on the steps to proceed as well as all the panel clinics registered under Perkeso’s HSP.



(versi Bahasa Malaysia)

Apakah SeHAT? SeHAT ini adalah satu online aplikasi yang dibangunkan untuk SOCSO Health Screening Programme (HSP) atau dalam bahasa melayunya Program Saringan Kesihatan PERKESO. Program Saringan Kesihatan PERKESO (HSP) ini telah disenaraikan dalam 2013 Budjet oleh YAB Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak pada 28 September 2012.
Untuk pergetahuan anda, program ini ditawarkan kepada semua pekerja yang mencarum SOCSO dan berumur lebih dari 40 tahun.
Program Saringan Kesihatan PERKESO (HSP)  ini akan memeriksa dan mengesan penyakit yang tidak berjangkit yang dijangka menjadi satu faktor yang menyebabkan productivity berkurangan yang sering dialami oleh pekerja di Malaysia seperti tekanan darah tinggi, diabetes, kanser dan masalah jantung.

Baucar

Baucar pertama adalah untuk saringan standard sahaja. Ianya merangkumi pemeriksaan fizikal, profil darah, ujian air kencing dan untuk wanita, voucher kedua adalah tambahan ujian untuk “pap smear” dan mammogram yang akan dilakukan oleh doctor panel.


Sila beri perhatian kepada post saya yang seterusnya untuk senarai panel klinik bagi saringan perkeso dan juga langkah langkah yang perlu diberi perhatian untuk saringan HSP.


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments.